apple id مشاوره خانواده - اعتماد به نفس
apple id مشاوره خانواده - اعتماد به نفس
 
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :

 
 
نویسنده : محمد کارگر
تاریخ : پنجشنبه 17 تیر 1395
نظرات

بیشتر افراد معتقدند لبخند زدن به راستی می تواند به بهبود روح و روان كمك كند. لبخند دارویی عالی برای ضعف اعتماد به نفس است؛ ولی افراد بی شماری هنوز هم این را باور نمی كنند، زیرا هنگام ترسیدن، هرگز خندیدن را امتحان نكرده اند. آیا تاكنون دقت كرده اید در جلسات، كلاس درس و دیگر نشست ها، چرا ابتدا صندلی های عقب پر می شوند؟ باید گفت بیشتر آدم ها می خواهند در ردیف های آخر بنشینند تا كسی آنها را نبیند و دلیل این كار، آن است كه اعتماد به نفس ندارند. جلونشینی، اعتماد به نفس ایجاد می كند. آن را تمرین كنید. از این پس تا حد توان نزدیك به جلو بنشینید. بی شك در آن حالت كمی بیشتر نمایان می شوید؛ در ضمن به یاد بسپارید كه در موفقیت چیزی ناپیدا نیست.


خود را تشویق كنید: 

به خاطر كارهای خوبی كه انجام می دهید، خود را تشویق كنید. برخی عادت كرده اند برای كارهای بد و نادرستی كه مرتكب میشوند،‌ هزاران بار خود را سرزنش كنند؛ اما یك بار هم بابت كارهای خوبشان تشویق نمی شوند. تشویق كردن خود ممكن است كاری ساده به نظر بیاید؛ اما به رشد اعتماد به نفس شما كمك می كند. شما اكنون در حال انجام كاری مثبت هستید، زیرا گفته های من را برای تقویت اعتماد به نفس خود می خوانید و تصمیم گرفته اید دگرگونی مثبتی در خود به وجودآورید؛ بنابراین شایسته تشویق شدن هستید. معطل نكنید و به خود آفرین بگویید. هیچ كدام از كارهای مثبت خود را كوچك و بی اهمیت تلقی نكنید. وقتی خداوند حتی به ذره ذره خوبی های ما پاداش می دهد، نمایانگر این است كه همه كارهای خوب، شایسته تشویق و پاداش است. اگر یك ساعت خوب درس خوانده اید، اگر سخنی نیكو و سنجیده گفته اید، اگر در مشكلی صبور بوده اید، اگر اتاقتان را مرتب كرده اید یا به دوست خود نامه ای نوشته و احوالش را جویا شده اید، یادتان نرود كه خود را تشویق كنید.


سریع تر راه بروید: 
ما روانشناسان، نامرتب ایستادن و شل راه رفتن را به نگرش های ناخوشایند نسبت به خودِ ما، كار و آدم های پیرامون مان ربط می دهیم؛ ولی همچنین به شما می گوییم كه می توانید با تغییر طرز ایستادن و سرعت حركت خود، نگرش هایتان را تغییر دهید. اینك پی می برید كه عمل بدن نتیجه عمل ذهن است. اشخاصی كه به شدت ضربه خورده اند، تلوتلو می خورند و لِخ لِخ كنان راه می روند. به همین دلیل باید گفت اعتماد به نفس آنها صفر است. آدم های معمولی نیز معمولی راه می روند و سرعتشان معمولی است. در ضمن ظاهر آنها به همه می گوید: «من در واقع خیلی هم به خودم افتخار نمی كنم!» 
گروه دیگری از افراد نیز اعتماد به نفسی عالی دارند. آنها سریع تر از گروه متوسط راه می روند و هنگام راه رفتن انگار آهسته می دوند. در ضمن طرز گام برداشتن آنها به دنیا می گوید: «من باید جای مهمی بروم و كار مهمی انجام بدهم، زیرا مطمئنم در كاری كه از حالا تا پانزده دقیقه دیگر انجام می دهم، موفق خواهم شد.» 
با تندتر راه رفتن، اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. شانه های خود را عقب ببرید، سرتان را بالا بگیرید، كمی تندتر حركت كنید و شاهد رشد اعتماد به نفس خود باشید. فقط امتحان كنید و نتیجه را ببینید.


حرف خود را بزنید: 
تاكنون افراد بی شماری را دیده ام كه با وجود ادراك تیز و توانایی ذاتی فراوان خود به موفقیت دست نمی یابند؛ نه به این دلیل كه دوست ندارند وارد بحث شوند، بلكه احساس می كنند اعتماد به نفس ندارند. 
فردی كه در كنفرانس ها كم حرف می زند، شاید نگرشش بی ارزش باشد یا فكر می كند اگر چیزی بگوید، ممكن است نادان به نظر آید یا احساس می كند بقیه افراد گروه، بیشتر از او می دانند. هر بار كه فرد كم حرف موفق نشود در جمع صحبت كند، احساس بی لیاقتی و حقارت بیشتری می كند و اغلب به خود قول می دهد (با اینكه می داند به آن عمل نخواهدكرد) كه «دفعه بعد» صحبت كند. 
هر بار كه فردی كم حرف موفق نشود صحبت كند، اعتماد به نفسش به مرور كمتر می شود؛ اما از جنبه مثبت، هر چه بیشتر حرف خود را بزند، اعتماد به نفس خود را ارتقا می بخشد و دفعه بعد آسان ترسخت می گوید. بنابراین حرف خود را بزنید و این كار را برای خود یك اصل قرار دهید. وقتی در جلسه ای حضور می یابید، آزادانه عقاید خود را بر زبان آورید و در تمامی همایش های تجاری، جلسات خصوصی و انجمنی كه شركت می كنید، داوطلبانه چیزی بگویید. در این میان استثنایی قایل نشوید. اظهارنظر كنید و پیشنهاد بدهید. پرسش مطرح كنید و آخرین نفری نباشید كه حرف می زند. هیچ وقت از اینكه نادان به نظر برسید، نگران نباشید، زیرا بی شك این گونه نیستید. در ازای هر فردی كه با شما موافق نباشد، شخص دیگری خواهد بود كه با شما هم رای است. پس هیچگاه از خود نپرسید: «چرا جرات می كنم حرف بزنم؟» 


لبخند بزنید: 
بیشتر افراد معتقدند لبخند زدن به راستی می تواند به بهبود روح و روان كمك كند. لبخند دارویی عالی برای ضعف اعتماد به نفس است؛ ولی افراد بی شماری هنوز هم این را باور نمی كنند، زیرا هنگام احساس ترس هرگز خندیدن را امتحان نكرده اند. این آزمون كوچك را انجام دهید. بكوشید همزمان با احساس شكست، لبخند بزنید. لبخند، ترس را مغلوب می كند، نگرانی را از بین می برد و غم را شكست می دهد. لبخند واقعی، احساس مخالفت دیگران را فوراً از بین میبرد. از این رو اگر بی ریا لبخند بزنید، شخص مقابل به راستی نمی تواند از دست شما عصبانی شود.


مرتبط با: مسائل فردی ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
 
   
تک اسکین - قالب و ابزار وبلاگ
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات